» » Голопристанська міська рада очікує ще чимало статей, замовники яких будуть вносити свій деструктив у розвиток міста

Голопристанська міська рада очікує ще чимало статей, замовники яких будуть вносити свій деструктив у розвиток міста

Автор: Журналіст від 27-04-2018, 10:38
 
 
  Якість життя громади в кожному містечку безпосередньо залежить від сумлінності осіб, яким народ делегував владні повноваження – зокрема, від міського голови, його управління та прийнятих ним рішень. Звісно, у цій нелегкій роботі бувають промахи і невдачі, бо ж не помиляється тільки той, хто нічого не робить. У таких ситуаціях варто прийняти помилку і зробити все можливе для того, щоб її виправити. Та, на жаль, коли одні керівники приймають врівноважені рішення, дійсно турбуючись про благополуччя містян, інші, у минулому «наламавши дров», намагаються лише виправдатися самі і звинуватити інших, при чому, дещо «невпопад», не володіючи достатньою інформацією або навіть перекручуючи її та вводячи в оману читачів. 
 
  Така ситуація виникла у Голій Пристані Херсонської області. Про житлово-комунальну сферу цього містечка нещодавно у ЗМІ вийшло цілих дві статті із критикою на адресу міського голови Олександра Бабича. Журналісти, не жаліючи негативних висловлювань, давали невтішну характеристику його діяльності у матеріалах із гучними заголовками – «Тарифний шок у Голій Пристані, або як місцева влада грабує державу та людей» і «Голопристанский «танцор» врет и не краснеет». При цьому посилаючись на коментарі лише однієї сторони – колишнього міського голови Анатолія Негри.
 
  Але, як не дивно, ці статті на, здавалося б, надзвичайно хвилюючі громаду теми (тарифи ж!), особливої реакції у соцмережах і, взагалі, у населення міста не викликали. Бо люди у Голій Пристані не звикли сліпо довіряти таким «притягнутим за вуха» звинуваченням. 
 
  Та все ж залишити без відповіді ці публікації не можна. Тому давайте зупинимося на деяких деталях, про які ненавмисно або з умислом промовчали автори і досконально розберемося у ситуації, яка склалася. Так як думку екс-мера Анатолія Негри ми вже почули, свої висновки будемо робити, керуючись реальними показниками та цифрами, а також інформацією із публічних джерел та реєстрів.
 
  А розпочнемо  із найголовнішого – тарифів КП «Міськтеплокомуненерго», основною діяльністю якого є централізоване теплопостачання. 
 
  Чи цікавились ви колись, як саме встановлюються тарифи щодо оплати житлово-комунальних послуг, які надаються підприємствами комунальної власності? Відповідно до Законів «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги» та «Про теплопостачання» їх затверджують виконавчі органи сільських, селищних та міських рад. Тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Контроль за їх формуванням, встановленням та застосуванням здійснюють Державна інспекція з контролю за цінами, Антимонопольний комітет України та органи прокуратури. Крім того, на рівні обласних державних адміністрацій та Держенергоефективності затверджені середньозважені тарифи для подальшого встановлення органами місцевого самоврядування. 
 
  Зазвичай до зміни тарифів на послуги з центрального опалення приводить зростання тарифу на природний газ, мінімальної заробітної плати, електроенергії  та вартості матеріалів. Тож не дивно, що у зв’язку зі зростанням цих показників, зростали і тарифи на послуги, адже вони повинні бути підведені до економічно обґрунтованих. І, якщо б міська рада затвердила нижчі тарифи, вона була б зобов’язана компенсувати комунальним підприємствам витрати за рахунок місцевого бюджету.
 
  Крім того, на затрати, які входять до складу тарифу, впливає кількість абонентів, які користуються послугою з постачання  теплової енергії.
 
Кількість абонентів (фізичних осіб)
 

Рік

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

Кількість особових рахунків

397

374

300

157

107

51

47

 
  Як видно із таблиці, наданої КП «Міськтеплокомуненерго», з 2012 по 2018 проходило систематичне відключення абонентів. Нині із 14,9 тис. голопристанців тариф на тепло для населення – 63,7 грн/кв.м. – сплачують лише 47 абонентів. Майже всі вони користуються або пільгами, або субсидією, яку компенсує держава та органи місцевого самоврядування. А в подальшому міська рада взагалі планує прийняти програму по відключенню централізованого опалення з виплатою компенсації цим абонентам. Такі зміни необхідні через те, що сьогодні система розбалансована і це призводить до збитків комунального підприємства.
 
  Що ж до тарифу для бюджетних установ, то вони фінансуються із міського бюджету, із якого закладаються кошти і компенсуються витрати.
 
  Нижче наведена таблиця, де вказано, як змінювався розмір тарифу за останні роки і показники, які на нього вплинули. Вся інформація – із офіційного сайту Голопристанської міської ради.
 
 
 
 
   Як можна зрозуміти, переглядаючи рішення виконавчого комітету про встановлення тарифів на послуги з теплопостачання, починаючи з 2010 і до 2015 року включно міська рада ігнорувала пряму норму закону про житлово-комунальні послуги. Тариф просто не подавали на перегляд, не компенсували витрати і комунальне підприємство працювало в збиток.     
 
  Ще один тариф КП «Міськтеплокомуненерго» – на вивезення та захоронення твердих побутових відходів – взагалі не змінювався ще із 2009 року, його переглянули лише на початку 2016-го. Хоча весь цей час підвищувалася заробітна плата, росли податки і збори, ціни на енергоносії, паливно-мастильні матеріали, підвищувалися амортизаційні зноси… І те, що колишнім керівництвом приймалися популістські рішення і своєчасно не підвищувалися тарифи, заганяло підприємство у борги.     
 
  А боргів вистачало. Відповідно до звітів із праці КП «Міськтеплокомуненерго», із липня 2015 року розпочалася заборгованість по зарплатні. 35 тисяч гривень, 83 тисячі гривень… У вересні вона вже складала 148,5 тисячі гривень, своєчасно не були виплачені кошти 46 працівникам підприємства. Механізми так званої «прихованої заборгованості» дозволили місяць-другий не показувати ці дані органам статистики.     
 
  За даними комунального підприємства, станом на 01.10.2015 року на його рахунках залишалося 8,8 тис.грн. Цього ж місяця від бюджетних установ на закупку палива надійшло 1,0274 млн.грн. Ці гроші були витрачені на зарплатню, сплату податків, ритуальні послуги, профвнески, були закуплені пелети і сплачені кошти постачальникам. На момент, коли директором КП «Міськтеплокомуненерго» був призначений Сергій Фісай (13.11.2015 р.), на рахунках залишалося 6,2 тис.грн. При цьому заборгованість за газ складала 3,9509 млн. грн. А попереду – опалювальний сезон…     
 
  З огляду на це, виникає закономірне питання до колишнього очільника Анатолія Негри, який хизувався вільними залишками: чому ж не було погашене «тіло» боргу, щоб не нарощувати штрафи і пеню? І  через це тепер громада повинна сплачувати в рази більшу суму. Наразі підприємство нарешті отримало можливість сплатити борг, а Голопристанська міська рада виступила гарантом виконання КП «Міськтеплокомуненерго» своїх зобов’язань перед ПАТ «НАК «Нафтогаз України».     
 
  «Погодити реструктуризацію заборгованості за спожитий природний газ комунальному підприємству «Міськтеплокомуненерго» перед ПАТ «НАК «Нафтогаз України», яка виникла  за договорами купівлі - продажу (постачання) природного газу від 31 липня 2012 року №250/2-БО-33 на суму 409155,69 грн., від 28 грудня 2012 року №13/3057-БО-33 на суму 139260,75 грн., від 04 грудня 2013 року №1779/14-БО-33 на суму 599635,73 грн., від 19 грудня 2014 року №3233/15-БО-33 на суму 725399,61 грн., від 15 грудня 2015 року №2104/16-БО-33 на суму 1103889,71 грн., шляхом укладення договорів реструктуризації заборгованості за спожитий природний газ,  використаний станом на 01 липня 2016 року для виробництва теплової енергії, послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, що не погашена станом на 31 грудня 2016 року, шляхом розстрочення на 60 календарних місяців» – за таке рішення (№661 від 15.02.2018, офіційний сайт Голопристанської міської ради) проголосували депутати Голопристанської міської ради, тим самим ОДНОГОЛОСНО визнавши заборгованість перед ПАТ «НАК «Нафтогаз України» за 2012-2015 роки.
 
  
ПЕРЕЛІК питань, винесених   на 30 сесію міської ради 7 скликання

 
 
Протокол результатів поіменного голосування 30 сесії

 
  Що стосується комунального підприємства «Гопри-Водоканал», то воно, за словами директора Андрія Бездворного, хоча й було у дещо кращому стані, ніж «Міськтеплокомуненерго», але також було занедбаним. Тарифи, знову ж таки, не переглядалися, необхідна для роботи техніка була відсутня. Всі КНС працювали в ручному режимі і протікали.
 
  Існувала кредиторська заборгованість по електроенергії, ПММ, прочистці каналізації, ремонту насосів, частотних перетворювачів, матеріалам та іншим послугам. Також близько місяця була затримка зарплати, яку виплатили овердрафтом.
 
  Поступово кошти напрацьовувалися, заборгованість виплачувалася і, за даними КП «Гопри-Водоканал», вже влітку 2016 року на рахунках був невеликий, але плюс.
 
  Що ж до боргу по Державній програмі «Питна вода», про який, приписуючи до «заборгованості водоканалу», говорить екс-мер Анатолій Негра, то після детального дослідження виявилося, що зобов’язання по виплаті суми у розмірі 425173 гривень взяли на себе не «Гопри-Водоканал» і навіть не держава.  Брала участь у програмі, замовляла послуги і підписувала договори із ТОВ Виробничо-технічний центр «Динамо-Континент» саме Голопристанська міська рада, яка і зобов’язалася розрахуватися із виконавцем робіт. Якби ж таке зобов’язання взяла на себе держава, то договір у 2012 році мала б підписувати облдержадміністрація, яка є розпорядником коштів. 
 
  За програмою було придбано 4 частотні перетворювачі, проведено роботи по об'єкту «Реконструкція артезіанської свердловини №8-17 по вул. К. Маркса в м.Гола Пристань із застосуванням новітніх технологій та обладнання». І, хоч як би не упирався колишній міський голова, як би не доказував, що «400 тис грн. за останні роботи мала сплатити держава», та Господарський суд Херсонської області від 4 лютого 2016 р. по справі № 923/2094/15 розставив всі крапки над «і» та вирішив: 

 
   Тож у результаті за рішенням суду міська громада виплатила і цей борг. 
 
  На сьогодні КП «Гопри-Водоканал» додатково придбано ще п’ять частотних перетворювачів – але вже без боргів, штрафів та судових зборів. 6 із 7 каналізаційно-насосних станцій автоматизовано, жодна із них не протікає, люди працюють у комфорті. Придбана техніка, яка приносить доходи підприємству, у наявності є спецодяг, інвентар, паливно-мастильний-матеріал. 
 
  Переглянуті економічно обґрунтовані тарифи дають можливість підприємству заробляти кошти для того, щоб працювати більш ефективно і якісно. А найкращим доказом цього є фінансові результати комунальних  підприємств:
 
 

Рік

Фінансовий результат (тис. грн.)

«Гопри-Водоканал»

«Міськтеплокомуненерго»

2014

-240,2

-561,4

2015

-15,2

-1379,6

2016

-98,5

+130,1

2017

+1,7

+1359,7

 
  «Міськтеплокомуненерго» та «Гопри-Водоканал» є також показовими відносно прийняття й розробки інвестиційних програм, завдяки яким є поступ до розвитку комунальної сфери Голої Пристані.
 
  Сьогодні місто насправді розвивається, утримує передові місця в області за показниками соцекономрозвитку, тут створений відповідний інвестиційний клімат. І це, напевно, дуже дошкуляє тим, хто багато років, м’яко кажучи, приділяв мало уваги економічному розвитку міста. Тож, скоріше за все, голопристанців очікує ще чимало статей, замовники яких будуть вносити свій деструктив у розвиток міста. І таким своїм втручанням вони чітко покажуть, на кому ж горить шапка.
 
 
Поліна ІВАНОВА
 
 Джерело: tsv.ks.ua


 

реклама партнерів


Комментарии:

Оставить комментарий